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liccht-kulturverein für nischenmusik und populärkultur
Jessica Moss (Constellation, Thee Silver Mt. Zion) & Irene Kepl
Veranstaltungsort: rhiz
U-Bahnbogen 37, 1080 Wien, Österreich

Einlass: 20:00 Uhr
Beginn: 20:30 Uhr
Künstler: Jessica Moss (Constellation, Thee Silver Mt. Zion) & Susanna Gartmayer

vk 18.-
ak 20.-
Doors 20h
Susanna Gartmayer 20.30
Jessica Moss 21.30
 
https://www.youtube.com/watch?v=7p8N0DCwARA&t=6s
Jessica Moss
is a Montréal based violinist and composer. She uses amplified and processed violin and voice to create intricate works of expressive electronic, drone, experimental and post-classical minimalism; her distinctive melodic sensibility often channels Klezmer, Balkan and Middle Eastern tropes with an ear for textural grit and timbral noise. She has released four full length albums on Constellation.
 
After her 15-year tenure in agitprop postpunk band Thee Silver Mt. Zion, Jessica Moss began writing and performing solo work under her own name in 2014. She self-released her debut solo album Under Plastic Island, recorded with Guy Picciotto, in the fall 2015. Three acclaimed albums on the Constellation imprint followed: Pools Of Light (2017), Entanglement (2018) and Phosphenes (2021) — all three co-produced with Radwan Ghazi Moumneh (Jerusalem In My Heart, Matana Roberts, Suuns).
Her fifth album Galaxy Heart will be released in the fall 2022. A Closer Listen has described Moss as an artist that “becomes her instrument and channels its harmonic power”; Loud And Quiet has called her solo music “inventive, powerful, deeply engaging, carrying real weight.”
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Irene Kepl wurde 1982 in Linz geboren und schloss M.A. Violine bei Prof. Arkadi Winokurov und Jazz bei Andreas Schreiber an der A.B. Privatuniversität Linz mit Auszeichnung ab. Sie ist als freischaffende Violinistin und Komponistin aktiv und lebt in Wien.
Die mehrfach ausgezeichnete Geigerin und Komponistin hat früh klassische Violine, Jazz und Improvisation studiert und beschäftigt sich seither hauptsächlich mit zeitgenössischer Musik, freier Improvisation und Jazz - sowohl als Interpretin, als auch als Komponistin. Gemeinsamer Nenner ihrer kompositorischen Arbeit ist nicht unbedingt eine stilistische Einschränkung als vielmehr die kompromisslose Zuspitzung der jeweiligen Stückcharakteristiken in Wahl der Notation, kompositorischer Dichte und Umgang mit Rhythmus und Tonalität. Sie verwendet traditionell ausformulierte Musik ebenso wie unkonventionelle Notationsformen.